David Bowie njuter av Innis & Gunn i Munka-Ljungby.

Om man heter David Bowie så kan man räkna med att hamna i konstiga situationer. Särskilt om du är David Bowie, en skotsk sprinklerteknikern från Munka-Ljungby. Denna David Bowie kanske inte undrar om det finns liv på Mars, men han berättar gärna om allt som finns att veta om gödsel och trädgårdsarbete.

Innis & Gunn’s senaste kampanj bjuder på stor humor när man låter vanliga svenskar med kändisnamn berätta om hur det är att dela sitt namn med en känd person.

– Vi vet att Innis & Gunn sällan är det första varumärket svenskar tänker på när de tänker på öl. På samma sätt som de flesta inte tänker på en trädgårdstekniker från Munka-Ljungby när de hör namnet David Bowie. Med vår kampanj stayoriginal.se vill vi hylla dessa personer och visa att de är unika och intressanta, precis som vi och vår öl, säger Neil Innis Sharp, Head of brand experience, till sajten Resumé.

Kampanjen är full av värme och humor och budskapet är att även om ditt namn förknippas med någon annan så är vi alla unika och originella. Precis som det skotska craft-bryggeriets öl.

”Jag hade problem med att skapa ett Facebook-konto och fick visa två typer av ID innan de trodde att jag var den jag är.” David Bowie, Munka-Ljungby.

Innis & Gunn — David Bowie from We Are Yours on Vimeo.

 

Se mer på stayoriginal.se.

Skrivet av Michael Karlberg 5 juni, 2019

Har du fyllt 25?

Olkollen.se innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig till dig som är över 25 år. Stämmer det på dig?

Ja, släpp in mig på sidan

Nej, ta mig till Google istället

X

Få bättre ölkoll och anmäl dig till vårt nyhetsbrev!