Collective Arts släpper ny IPA smaksatt med färsk persika.
Kanadensiska craft bryggeriet Collective Arts Brewery har tagit Sverige med storm med sina häftiga smaker och uttrycksfulla formspråk på sina burkar. Den 8 mars släpper man sitt 6:e alster i sin omskrivna serie av limiterade IPA:or. Collective Arts IPA No 6 är humlad med Amarillo och Wai-iti och ölen har sedan smaksatts med nyskördad, färsk persika. Konstnären som formgivit burkens bild heter Blake Stevenson och kommer från Ontario i Kanada. Blake är designer och illustratör till vardags. IPA No 6 släpps på Systembolaget den 8 mars. IPA No 6 kommer i en begränsad upplaga på 19 000 burkar. Pris 44 kr för 473 ml på 6,7%.
Collective Arts Brewing är det kanadensiska bryggeriet som hyllas för sina fantastiska brygder och sitt kreativa formspråk. Craftbryggeriet är baserat i Ontario, Kanada och kombinerar kreativiteten hos konstnärer som skapar burkarnas design med hantverksöl som smakar fantastiskt.
IPA No 6 är smaksatt med humlesorterna Amarillo och Wai-iti som bland annat ger inslag av färsk melon och lime. Ölen är dessutom smaksatt med pinfärska persikor som plockats när de är som mest mogna. Färgen på ölen är som färgerna i en solnedgång och alkoholhalten ligger på 6,7%.
Illustratören och designerna Blake Stevenson från bryggeriets hemstad Ontario i Kanada har fått designa bukens motiv. Läs mer om kreatören här: http://jetpacksandrollerskates.com/
Fakta Collective Arts IPA No 6
Artikelnummer: 11741-15
Pris: 44 kr (+pant).
Alkoholhalt: 6,7%
Format: 473 ml, burk
Humle: Amarillo, Wai-iti
Frukt som man smaksatt ölen med: Färska nyplockade persikor
Serveras med: Amerikanska pannkakor med massor av färsk frukt
Konstnär: Blake Stevenson, http://jetpacksandrollerskates.com/
Lansering 8 mars 2019.
Skrivet av Michael Karlberg • 22 februari, 2019