Ny design på Radio The Mothership – igen.
Radio The Mothership från kanadensiska Collective Arts släpptes i Systembolagets fasta sortiment den 1 juni och blev en dundersuccé. Nu är det dags för denna populära Imperial IPA att få ny kostym igen. Denna gång är bildkonstnären Max Coleman från Boston, USA som ligger bakom motivet. Radio The Mothership är en underbar dubbel IPA fullpackad med humlesorterna Citra, Mosaic och Simcoe.
Collective Arts Brewing är det kanadensiska bryggeriet som hyllas för sina fantastiska brygder och sitt kreativa formspråk. Craftbryggeriet är baserat i Ontario, Kanada och kombinerar kreativiteten hos konstnärer som skapar burkarnas design med hantverksöl som smakar fantastiskt.
Bakom den tredje designen på Radio The Mothership står amerikanske bildkonstnären Max Coleman. Max är uppvuxen i Connecticut men bor numera i Boston. 2015 tog han examen från Rhode Island School of Design efter att ha studerat möbeldesign och illustration. Sedan dess har hans arbete cirkulerat kring främst väggmålningar, filmaffischer, albumomslag och varumärkesarbeten för kunder som t.ex. Zagster Bike Share.
Läs mer om konstnären: maxcolemandesign.com
Bakom konstverket som heter ”The Boys” finns en väldigt otäck historia. Porträtten föreställer nämligen de män som var bland de sista i världen att avrättas med giljotin.
“These boys were some of the last to be executed by the guillotine, forgotten by time I decided to do their portraits. This is their renaissance!”
Max Coleman, Instagram @oak_bloak
Fakta Radio The Mothership – Imperial IPA
Artikelnummer: 123815
Pris: 28.90 kr (+pant).
Alkoholhalt: 8,5%
Format: 355 ml, burk
Humle: Mosaic, Citra och Simcoe
Malt: 2-Row, Carafoam, Flaked Wheat
IBU: 100
Konstnär: Max Coleman, maxcolemandesign.com
Skrivet av Michael Karlberg • 17 oktober, 2018